Bersahabat: Sejuta Rasa…

15 Jun
What a Monday BluesHari Isnin yg agak suram n kusam arini. Tp, hidup perlu diteruskan beb! Biar apa pun yg berlaku semalam, sedang dan akan berlaku, kita perlu tabah. Ini semua dugaan Allah. Semakin beriman kita kepadanya, semakin kuat dugaan yg diberi, utk melihat sejauh mana keimanan kita terhadap-Nya. Agar dibukan kan mata kita dan berhati² dalam setiap langkah. Lebih² lagi dalam bersahabat. Dalam bersahabat (yg ikhlas kerana Allah) ia memberikan kita kasih sayang dan kebenaran, membuka segala hijab.

Memetik kata² dari seorang teman;

“sesetengah orang kita tak boleh buat kawan
tak ada guna kita terasa dan menangis sendiri
sedangkan mereka happy
by the way, be friends with people who cares”

Ada betul juga kata dia. Xsemua org kita boleh buat kwn. Manusia ini bermacam² rupa dan gaya. Yg xbleh tuh, just let them go, tetapi jgn sesekali menyesali. Sbb apa? Sbb itu semua ketentuan Illahi. Yup, ppl come and go in my life. Walaupun kecewa, perit dan derita, Pojie telan segalanya. Pojie xpernah menyesali setiap saat perkenalan itu, malah bsyukur kepada Allah dan bterima kasih kpd insan² tersebut. Kerana Pojie tau ia adalah 1 pengalaman yg kelak menjadikan kita manusia yg tabah dalam mengharungi liku² kehidupan mengejar matlamat yg hakiki. Memetik puisi seorang teman lagi;

Mengenali seseorang,
kadangkala membuatkan kita ketawa…
kadangkala membuatkan kita mengalirkan airmata…

Sesungguhnya, mengenali seseorang itu mampu memberi sejuta rasa,
Marah!
Sedih!
Merana!
Gembira!
serta..
Rindu!

Tp sedarkah kita..
Mengenali seseorang itu sebenarnya anugerah dari Allah,
Biarpun hadirnya hanya seketika,
sekadar teman sementara,
tp bersyukurlah dgn kehadirannya,
mungkin membuatkan kita mengerti apa itu sebuah realiti kehidupan serta,
kasih sayang…

Betul kata² teman Pojie nih.. Apa pun hidup perlu diteruskan. Usah disesali apa yg tjadi, ada baiknya mengkaji diri sendiri. Semoga hari esok lebih baik dari hari ini. Walau apa pun yg berlaku hari ini, esok hari Pojie akan kembali mengangkat kepala memandang ke hadapan dan berbangga krn masih dikurniakan kekuatan serta masih mampu utk teruskan hidup dengan senyuman...

P/S: Buat sahabat² Pojie sekalian, mohon ampun dan maaf andai ada salah dan silap selama kita bsahabat. Andai mana yg tguris, tkurang dan tsinggung dgn Pojie, silalah bersemuka dgn Pojie. Tegurlah Pojie. Pojie hanyalah insan biasa yg byk kejahilannya. Pojie sgt open andai org menegur dgn cara yg bhemah. Pojie xmau masa suka, sumer indah pasal Pojie, tatkala dah benci, sumer keburukan diungkit kembali. Semoga Allah memberikan jalan yg terbaik buat kita semua. Pojie sayangkan kalian semua…

Love,

12 Respons to “Bersahabat: Sejuta Rasa…”

  1. b-boy Jun 15, 2009 pada 3:19 pm #

    maafin jugaa

  2. AiZouL tHe aBg keChiK... Jun 15, 2009 pada 3:40 pm #

    tak salah mrasa rendah diri utk memohon kemaafan..zoul pun mintak maaf klu ada yg terguris spjg perknalan..love u frens..muahhhh…

  3. I n n z Jun 15, 2009 pada 3:54 pm #

    kite ta leyh idup tanpe kwnkn3 ?jd if ade slh silapsalam2 la wat mcm ari rayehehe ;)kite nk minx maaf gak la;p

  4. Edan Kesmaran Jun 15, 2009 pada 5:53 pm #

    teguran kdg kala menyakit kan tetapi yg menyakit kn itu kebenaran… terima dengan hati yg terbuka andai itu kbnrn nye…jika ia satu kesilapan beri lah kemaafan kerna kemaafan lbh bermakna dr segala nye…yg pasti amat susah memaafkan dri drpd memaafkan org laen…

  5. Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah Jun 16, 2009 pada 12:28 am #

    biasa lah sumer tue pojie… bukan mudah tuk kita puaskan hati semua pihak… apa pun memaafkan adalah lebih baik…

  6. wAtashiwa Nemo-cHan Jun 16, 2009 pada 12:52 am #

    terus bertabah dear!!!nemo tahu kamoo kuat

  7. mr.syazwan Jun 16, 2009 pada 12:56 am #

    WAN suke kata2 tubetul2 x semua leh wat kwnada kwn mkn kwnhuh!!

  8. Hezesuze Jun 16, 2009 pada 2:47 am #

    senyum itu satu sedekah…senyum ler slalu..SENYUM SEINDAH SURIAYANG MEMBAWA CAHAYAp/s u alwayz in my heart..

  9. rizz Jun 16, 2009 pada 2:48 am #

    syg kamooo tu jeh heheheh

  10. atty's Jun 16, 2009 pada 4:47 am #

    Mengenali seseorang,kadangkala membuatkan kita ketawa…kadangkala membuatkan kita mengalirkan airmata…kty suka ngn kata2 nie..

  11. adie_kun Jun 16, 2009 pada 6:58 am #

    takkan mungkin kita bertahan..hidup dalam bersendirian..panas terik. .hujan badai..kita lalui bersama..(^_^)Vtanpa kawan hidup terasa sunyi sgt..tapi bukan semua org bleh dibawa berkawan n serasi ngan kita..hati2 dalam memilih kawn..n kalo dah jumpa kawn yg okey dan serasi ngan diri kita.. hargai la diri dia..insyaAllah semuanya pasti akan bebaik jew..(^_^)V

  12. Cik AniS GalaXy Jun 16, 2009 pada 9:37 am #

    dalam bersahabat mmg perlu ada kata maaf. x perlu slg slh menyalahiapa yg penting kite sedar diri kita. kebaikan bkn dtg dri kita. dtgnya dari yg ESA.anis syg pojiesyg semua kwn2..maafkan anis jgk if anis ader buat slh & silap. p/s: kak ipar mmg kuat semangat. syabas kak ipar…hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: