Kuih Raya Pilihan Pojie

8 Sep
Salam…

Amboiiii buat apa tuh Kak Tipah? Kak Tijah? Dari tadi dok menggentel², menguli². Oh buat kuih rupa²nya.. So kisahnya pasal buat kuih. Kawan² banyak ke buat kuih? Kuih tunjuk² jer? Uiii kelasss! Pojie pun sama. Hahahah. Macam² kuih yang akan muncul tatkala menjelang hari raya nih kann. Bagi yang berkerjaya dan tiada masa, kuih tunjuk² (beli) juga jadi pilihan. Pelbagai rupa dan warna, rasanya sama jer. Hahah.

.

Sebab tuh awal² lagi Datin Sri dah warning awal² jangan beli. Sebab dia tak suka, rugi jer. Cuma katanya kalau nak beli pi beli kerepek². Erm, baiklah bonda. Tapi Pojie nak kelainan sikit POjie belikan sebatang dua kuih kek lapi Sarawak untuk keluarga. Alamatnya beliau akan potong halus² kek itu. Mahal uols. Sebatang mau² RM30 – RM100 tau! Ko tak meninggal? Tapi kalau melihatkan corak dan rasanya, memang berbaloi ok. Sangatlah nak rumit membuatnya. Betul tak Deja Moss??


Betul uolsss!


Inilah swiss roll Sarawak mari!

Tapi walau apa pun kuih raya, kegemaran Pojie tetaplah tat nenas. Sampaikan dalam FB pun sudah ku tukar namaku kepada Pojiepooh Tat Nenas, sebab betapa fanatiknya Pojie pada tat nenas. Oleh itu, makan tat nenas, ingatlah Pojie ya…

P/S: Teringat pulak sama KuehTart. Mana kamu ek Sendra, lama menghilang…

Wassalam,

5 Respons to “Kuih Raya Pilihan Pojie”

  1. atty's September 8, 2010 pada 8:14 am #

    feveret kty ..tart nenas..selamat menyambut aidilfitri.. mohon ampun maaf jika ada tersalah silap🙂

  2. black_mel September 8, 2010 pada 8:48 am #

    bnyk giler kaler2 kat kuih tu…

  3. BLOG PUTERA YUSOFF September 8, 2010 pada 10:22 am #

    jai suka kueh yg manis..mak buatkan kuih nestle cornflakes. huhu

  4. yuyu September 8, 2010 pada 12:05 pm #

    same la pojie…kuih raye lain rase tepung jer..tat nenas baru ada kelainan..ye dak?hehe

  5. mr.syazwan September 8, 2010 pada 4:31 pm #

    SALAMFUUUYOOORAYAPOJI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: