Polis Malaysia memang suka main tembak² ker ek???

21 Oct

Salam,

Pastinya anda masih ingat lagi insiden beberapa bulan lepas di mana seorang pelajar tingkatan 3, Aminul Rasyid, yang dikatakan ditembak oleh seorang polis dengan sengaja sehingga menyebabkan kematian. Ia telah menjadi isu yang hangat diperkatakan suatu ketika dahulu. Ada yang membela, ada juga yang mencerca. Dan kini kewibawaan dan kepercayaan masyarakat terhadap polis Malaysia tercalar kembali apabila seorang lagi mangsa telah mengalami nasib yang sama, ditembak tanpa sebarang sebab yang kukuh. Bezanya, si mangsa, Norizan Salleh, 30, hanya cedera dan menjadi saksi utama dalam dakwaan ditembak polis tanpa sebab. Untuk cerita lanjut, silalah layan video yang diambil dari Facebook seorang teman nih…


Pojie tak boleh nak mengulas apa² pasal ini, sebab Pojie tidak mengetahui duduk perkara yang sebenar²nya. Lagipun nih isu sensitif, silap cakap sikit ISA la jawabnya. Apa² pun Pojie dah semakin tidak percaya dengan Polis Malaysia. Sorry to say! Semoga Malaysia aman dari sebarang masalah. Sentiasa berdoa agar pembela masyarakat bisa membantu masyarakat dan bukan membedil sesuka hati. Teringat satu lawak sinis yang mengatakan, “Remember always wear a bullet proof vest whenever you travel in Malaysia”.

Love,

10 Respons to “Polis Malaysia memang suka main tembak² ker ek???”

  1. Admiral Hafiz Oktober 21, 2010 pada 1:12 am #

    LIKExberani nak komen lebeh2kang x pasal2 kena tangkap masuk ISA ke nantihaha

  2. iva saionji Oktober 21, 2010 pada 1:20 am #

    nak komen leh……berani kerana ape ek….hehehehe…pada iva mayb sebab dah banyak sangat kenaikan gaji dan bonus so mereka mau menggunakan peluru dengan sewenangnya kot…..nak jadikan Malaysia negara yang ganas….mayb….hincik polis jangan tangkap atau tembak saya yea…negara kita mengamalkan demokrasi terpimpin…hehehehehye sayang….miss u…

  3. Hezesuze Oktober 21, 2010 pada 1:35 am #

    Like jek cam admiralxmau komen lebih2 …cuma polis hanya menjalankan tugasnye..dari pandangan akak ler…kalo si mangsa tak melarikan diri polis xkan tembak punya yedok?? huhu

  4. Hazzy Ishak Oktober 21, 2010 pada 1:47 am #

    Allah Maha Melihat

  5. apezs shah Oktober 21, 2010 pada 1:56 am #

    bahaya ne pojie.. pasnie apezs kena kuar pakai baju besi hehe..:)apelah. adakah gian nak menembak yea..g laa padang sasar.

  6. beLalanG Oktober 21, 2010 pada 2:34 am #

    okeh.. lawak tu mmg kelakar.. hehe🙂

  7. encik luthfi Oktober 21, 2010 pada 5:43 am #

    polis m'sia la g jahat! wtf la org yg libatkan polis dgn politik nih

  8. AdiE Oktober 21, 2010 pada 6:05 am #

    oh ye ke..x tau la psl kejadian tembak nie..x bace newspape n tgk brite…huhuhu..ape kes ek sebenarnye?

  9. Asrol Oktober 21, 2010 pada 7:05 am #

    ala, yang kes Aminulrasyid tu, 21 peluru dia pakai.. pe kes.. tembak gagak ke ape malam2?

  10. suraya hanis Oktober 26, 2010 pada 4:26 pm #

    huhu bukan anda sorg je yg dah kurg kpercayaan thadap polis..dah ramai da rakyat yg tak percaya kat polis zaman skg nie

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: