Wahai KERAJAAN dan PEMBANGKANG, ada kau fikir seperti beliau???

12 Jul
Salam kawan²,
Heboh sana sini bersih. Kerajaan tuding jari kepada pembangkang, pembangkang tuding jari pada kerajaan. What I can say is, BULLSHIT! Selama²nya masalah negara tak selesai bila gajah sama gajah bergaduuh, kancil di tengah² tersepit. Siapa tersepit? Kita! Ada yang mendengar luahan hati kita? Malas nak cakap banyak² sebab memasing claim diri dah cukup pandai dan bijak, meh kita tengok pakcik nih yang Pojie terbaca dari Ibnu Khusairy. Abaikan keadaan beliau, tapi dengar baik² apa yang dikatakan. Kita manusia boleh menghakimi orang, tapi kita manusia tak mampu membaca hati orang. Allah maha melihat, Allah mengetahui. Tanya diri kau apa bakti kau pada negara, bukan apa bakti negara pada kau


“Aku tak boleh nampak kiblat Allah dengan duit”

Hanya satu,



7 Respons to “Wahai KERAJAAN dan PEMBANGKANG, ada kau fikir seperti beliau???”

  1. Liyana Lunia Julai 12, 2011 pada 4:10 am #

    nak nangis kita dgr pakcik ni cakap, sbb kite dapat rasa susahnya hidup dia, dan semua org2 lama nak memerdekakan negara ni. tapi kenapa ? skrg melayu sama melayu nak bergaduh mcm ni T_____T

  2. ♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ Julai 12, 2011 pada 5:02 am #

    Tanya diri kau apa bakti kau pada negara, bukan apa bakti negara pada kau… terbaekAku tak boleh nampak kiblat Allah dengan duit ..renung-renungkan dan selamat beramal🙂

  3. haney Julai 12, 2011 pada 5:11 am #

    "tanya diri apa bakti pada negara. bukan tanya negara apa bakti ngara kpd kita"terbaeekk!🙂

  4. FAUZI NOR Julai 12, 2011 pada 8:16 am #

    kan.. pak cik nie pun tahu duit bukan kiblat kita..Kan macam macam malaysia nie..huhuhu btwn thanks coment .. huhuhu

  5. Izz Latif Julai 12, 2011 pada 9:41 am #

    ~xada kerajaan yg SEMPURNA~tp kita jgk xperlukan pembangkang yg terlalu ganas dgn ideologi mengarut…memang orang2 kerajaan ramai corrupt!!tp to follow a leader yg dibelakangnya ada IFC dgn tuntutan2 merepek,last 9th July rally is not ALL bout election!!lebih kpd drama POLITIK…Kenapa keluarkan fatwa boleh duduk berjanji sama syaitan dan bukan seagama sendiri??pelik…salah kerajaan jgk sbb after era Tun Mahathir our last two PMs nampak terlalu paranoid n terikut2 drama pembangkang…How i wish Tun Mahathir kembali memimpin negara…

  6. Pesta Jiwa Julai 12, 2011 pada 4:27 pm #

    Pakcik ni berjiwa hebat!!!

  7. ~kiinaa~ Julai 12, 2011 pada 5:34 pm #

    masing2 pandai menilai,,,🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: